lunes, 21 de febrero de 2011

Què és la impedància d'una bateria i perquè és important?

Aquí trobaràs el per què si disminuïm la impedància de la bateria augmentarà el seu rendiment augmentant així la capacitat de la bateria i prolongant la vida de la mateixa.

Per definició, la impedància és l'oposició a la mesura d'un corrent altern. Per impedància elèctrica s'estén la idea de la resistència als circuits de CA, que descriu amb precisió l'amplitud relativa de tensió i corrent. Per què és tan important en la impedància d'una bateria? Principalment perquè el circuit equivalent d'una bateria és una impedància (com es pot veure a la imatge següent).

El diagrama de la dreta mostra el circuit equivalent per a una cel d'energia.

Rm és la resistència de la connexió metàl.lica a través de la cèl lula incloent els terminals, els elèctrodes i les interconnexions.
Ra és la resistència de la via electroquímica inclosos els electròlits i el separador.
Cb és la capacitància de les plaques paral.leles que formen els elèctrodes de la cèl lula.
Ri és la resistència de contacte no lineal entre la placa o l'elèctrode i l'electròlit.

La resistència interna típica és de l'ordre de miliohmios. La impedància és una prova més modern, el cost ràpid, baix i mètode no destructiu de control de la "resistència interna" de la bateria.




Quan la bateria és de nova fabricació, la impedància es compon de la suma dels següents elements:

1) les terminals en un 12% de la impedància total.
2) Les corretges i els llocs del voltant del 25%.
3) les pròpies plaques en un 40% .
4) els separadors al voltant del 1%.
5) l'electròlit d'un 15%.
6) el saldo restant es compon d'altres elements menors.

Per cert, l'efecte de la temperatura és vital per a la mesura exacta de la impedància. Per exemple, per sobre de 75 graus F, els mesuraments d'impedància són només moderadament afectats. Per sota de 75 graus F, però, les temperatures més fredes augmenten en gran mesura de la impedància d'una bateria.

Amb el temps, el deteriorament de la xarxa de la placa de material actiu (pasta) causada per la corrosió, tant sedimentàries de plom i mossing curtcircuit, a més de l'acumulació de Nivell 2 i Nivell 3 sulfats, constitueix el canvi total (augment o disminució) en la impedància. El canvi en la impedància és més dramàtic que fa a: 1) la sulfatació de les plaques i 2) la corrosió entre la reixeta i la placa de material actiu.

A mesura que la bateria es completa un cicle i acusat, la gasificació resultant produeix l'oxigen que viatja cap amunt al llarg de les plaques i "oxida" la "xarxa d'actius materials" zona d'aparellament. Aquesta oxidació fa que l'àrea de contacte a corroir la reducció de l'àrea conductora, resultant en un augment de la impedància. Per tant, la raó principal de la impedància de la bateria d'una bateria de més edat continua sent alta després de-sulfatació, és degut a la corrosió causada pels efectes dels gasos durant la càrrega. Els gasos més durant la vida útil de la bateria, com ara anivellament de càrrega o sobrecàrrega a causa de la ineficiència "Factors de càrrega retorn" de la combinació del carregador de la bateria /, menor és l'esperança de vida de la bateria.

Sulfatació també causa un augment apreciable en la impedància de la bateria de la placa. Nivell 1, 2 i 3 acumulacions sulfatació són quantificables, però en la majoria dels casos, es redueixen a nivells incommensurables amb el sistema. El procés de càrrega normal elimina un nivell de sulfatació, mentre que el Nivell 2 i Nivell 3 sulfatació augmenta sulfatació causa relacionada a la impedància. Per tant, si es pot eliminar o prevenir el Nivell 2 i Nivell 3 sulfatació i tornar els sulfats de nou en la solució d'electròlits, el resultat serà un augment dramàtic en la gravetat específica, la conductància de la bateria, i la reducció en la impedància immediatament augmentar el voltatge de la cèl lula quan la cèl lula està sota càrrega.

Un curtcircuit de la cèl lula per contra, provoca una reducció de la impedància. En cas d'una cèl.lula té un curt circuit, la impedància disminuirà ràpidament. Però, com les descàrregues de cèl lules més ràpidament que les cèl.lules adjacents, la formació resultant ràpid de sulfat de plom en la cèl lula danyada augmentaria la impedància de la cèl lula al nivell aproximat de les impedàncies altres cèl lules adjacents.

Totes les bateries prop del final del seu cicle de vida tenen algun grau de sulfatació, curtcircuit i la corrosió interna. Sense conèixer la història de la bateria, és difícil determinar la causa més probable del deteriorament de la bateria en el rendiment.

Per tot això la mitjana de les bateries que disminueixi la impedància de la bateria estrà augmentant el seu rendiment augmentarà així la capacitat de la bateria i prolongarà la vida de la bateria.
Un provador de impedància disponibles al mercat dissenyats per a una bateria de mòbil ha estat típicament un dispositiu de suport, un solitari, en general un cost de $ 3,000 a $ 5,000. Aquests dispositius no solen ser universal, és a dir, una mida no serveix per a totes les aplicacions de la bateria. Avui, però, amb l'arribada del nou model 1200 Provador universal d'impedància, un tècnic de forma ràpida i precisa prova d'un motiu o cèl lula de la bateria o en altres impedància banc de cèl lules sencer. Això permet que el tècnic per determinar amb certesa si la bateria requereix un intent de-sulfatació, o quan el procés de sulfatació-ha acabat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario